אסור לנו להתנהג כעניים בפתח \\ בצלאל קאהן

בצלאל קאהן No Comments on אסור לנו להתנהג כעניים בפתח \\ בצלאל קאהן

בפתח המהדורה המרכזית, קרא המגיש בצלאל קאהן לחברי הכנסת החרדים שלא להתנהג כעניים בפתח במו"מ הקואליציוני ולא להסתפק בפירורים והבטחות על הקרח | המאמר המלא לקריאה ולהאזנה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום לפני שבוע נערך בישראל סקר מקיף ביותר, בהשתתפות ארבעה מיליון ושמונה מאות אלף אנשים.

אין עוד סקר כזה שבודק את עמדות הציבור, כמו קרוב לחמישה מיליוני בני אדם שמגיעים ביום אחד אל הקלפי, מטילים את הפתק עם בחירתם, ותוך כמה שעות יש נתוני אמת, ברורים וחד משמעיים.

אז נכון, היינו בכמה סבבים בשלוש השנים האחרונות שההכרעה לא היתה ברורה ונכנסנו לסחרור שלטוני ופוליטי, אבל בסקר האחרון, כלומר בבחירות האחרונות לפני שבוע, התוצאות היו ברורות וחד משמעיות: שישים וארבעה מנדטים תמכו בגוש הימין, הגוש האמוני בראשות ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו, עוד ארבעים ושישה מנדטים תמכו במפלגות מרכז ושמאל שלצד אוסף של אידיאולוגיות משונות ומוזרות כמו שנאה עזה לחרדים וליהדות, החזרת שטחים לערבים, המצע המרכזי שלהם היה רק לא ביבי, ועוד עשרה מנדטים למפלגות הערביות.

הרוב הברור והמכריע בסקר הדמוקרטי הזה שנקרא בחירות, היה כאמור שישים וארבעה מנדטים לגוש הימין הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית.

ובימים אלה מתנהל משא ומתן בין כל מרכיבי הגוש הזה לבין מי שעומד בראשו ואמור להקים בעוד ימים אחדים ממשלה חדשה, בנימין נתניהו, ועושה רושם, כך אני לפחות מבין, שבליכוד מציעים למפלגות החרדיות פירורים כאלה ואחרים, לצד אי בהירות סביב קווי היסוד של הממשלה החדשה.

המצוקות של הציבור החרדי ידועות לכל, במיוחד מהשנתיים האחרונות: דיור, תקציב הישיבות, תקציב הת"תים, שכר המורים, תחבורה ציבורית מקרטעת, תעסוקה, לצד העניינים הערכיים כמו חוקי הגיוס, הגיור, הכשרות, הכותל ועוד.

אז חשוב לומר משפט אחד, קצר מאד: אסור לחרדים לעמוד כעניים בפתח ולהמתין שיזרקו להם כמה פירורים. השלטון ניתן לבנימין נתניהו בקולות שלנו החרדים, כדי שנקבל כל מה שמגיע לנו בדין, כאזרחים שווי זכויות, ובגדול. לא בקטן. בתוכניות חומש נרחבות, בתקציבים נרחבים, בלי לגמגם ובלי לחשוש ממה תאמר התקשורת ומה יאמרו אנשי האופוזיציה העתידית.

ועוד משהו: הבחירות הנוכחיות היו על הרבה דברים, שהמרכזי שבהם הוא משילות. ללא יכולת של נבחרי הציבור למשול, כשכל הזמן צריך להביט לבניין הסמוך לבניין הכנסת, הלא הוא בניין בית המשפט העליון, האם השופטים יאשרו או יפסלו חוקים, הנוהג הפסול הזה צריך להיפסק ומיד בתחילת הקדנציה. אחרת, נמצא את עצמנו בעוד חודשים אחדים, אולי שנה, אולי שנתיים, בפתחה של מערכת בחירות חדשה, כי העם ימאס, ובצדק, בממשלה שלא יכולה לתת מענה לכל כך הרבה דברים שעומדים על הפרק ומצריכים שינויים דרמטיים ונרחבים ביותר.



0 תגובות